08.11.2025.

30. oktobrī projekta “Es skolēns – deputāts – dialogs” ietvaros norisinājās kārtējā aktivitāte – erudīcijas spēle “Zin’ ko?”. Pasākuma mērķis – ieinteresēt jauniešus jaunu zināšanu ieguvē, stiprinot sadarbības prasmes komandā un mērojoties ar zināšanām dažādās jomās.

Spēles dalībniekiem līdz 24. oktobrim bija jāpiesaka sava komanda. Erudīcijas konkursa dienā 11 komandas: deputātu, skolotāju, skolas skolēnu un viesu komanda no Rūjienas vidusskolas skolēnu pašpārvaldes sacentās savā starpā, pierādot zināšanas par skolu, savu pilsētu, Latviju, vēlēšanām, ģeogrāfiju un vēsturi. Konkursu vadīja skolēnu pašpārvaldes pārstāve Katrīna Kristiāna Garoza un projekta darba grupas pārstāvis Martins Rudzītis.

Erudīts norisinājās divās kārtās un katrā kārtā komandām bija iespēja izvēlēties piecas tēmas, kurās pārbaudīt savas zināšanas. Tēmas aptvēra plašu zināšanu loku. Pirmajā kārtā komandām bija iespēja izvēlēties tēmas par latviešu kino, Latvijas ģeogrāfiju, Valku, Vēlēšanām Valkā un Āķis, bet otrajā kārtā –  skaitļi, personas, Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzija, bildes un audio.

Īpašu interesi raisīja fakts, ka starp dalībniekiem piedalījās arī Valkas novada deputātu komanda “Žaketītes”: Vents Armands Krauklis, Līga Lāce – Jeruma, Irina Ziemiņa, Unda Ozoliņa un Ginta Krievkalna. Viņu zināšanas un komandas gars spēles laikā tika augstu novērtēts.

Pēc pirmās kārtas komandām bija iespēja doties pie īpaši sagatavotā našķu galda, lai atpūstos un pārrunātu spēles iespaidus. Brīvajā brīdī dalībnieki ne tikai aprunājās savā starpā, bet arī izmantoja iespēju uzdot jautājumus Valkas novada deputātiem, uzzinot vairāk par viņu ikdienas darbu un pieredzi. Šī neformālā saruna palīdzēja veidot ciešāku dialogu starp jauniešiem un pašvaldības pārstāvjiem, kas arī ir viens no projekta galvenajiem mērķiem.

Pārdomu, spriedzes, jautrības un prāta gudrības rezultātā: 1.vieta Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas skolotāju komandai “Sikspārņi”, 2.vieta deputātu komandai “Žaketītes”, bet 3.vieta 12.klases komandai “Gaišreģi”.

Sacensībās valdīja patīkama spriedze un draudzīga atmosfēra. Katra komanda centās demonstrēt ne tikai zināšanas, bet arī radošumu, erudīciju un sadarbības prasmes. Pasākuma organizatori atzina, ka šāda veida aktivitātes veicina saliedētību un pierāda, ka mācīšanās var būt gan izglītojoša, gan aizraujoša.

Darba grupa kopīgi veica dažādus darbus, lai sagatavotu šo pasākumu, bet pēc tā apkopoja komandu rezultātus katrā kārtā, pārrunāja veiksmes un atklāja, kas būtu citā reizē darāms savādāk.

Galerija